Ekran wykrywał zainteresowanie przechodniów
Kampania „Najpiękniejsze wnętrza 2022” od początku października otwiera serca Polek i Polaków. W ramach jej medialnej dystrybucji, we współpracy z firmą Screen Network, odbyła się wyjątkowa akcja, wykorzystująca technologię face recognition. Przechodnie na ekranie LED mogli zobaczyć zdjęcie nowoczesnego wnętrza. Jeżeli ktoś jednak przyjrzał mu się chwilę dłużej, rozpoczynało się odliczanie. Po 5 sekundach oczom zainteresowanych ukazywał się ekran z prawdziwie najpiękniejszymi wnętrzami, w których osoby w potrzebie znalazły schronienie.
Zaskakujące rozwiązanie pojawiło się na telebimie w ścisłym centrum Warszawy – na rogu al. Jerozolimskich i ulicy Kruczej. Specjalnie przygotowana aplikacja szukała osób, które zwróciły uwagę na ekran i zatrzymały na nim wzrok przez kilka sekund.
Dzięki wykorzystaniu face recognition ekran przy ulicy Kruczej „skanował” otoczenie i szukał przechodniów, którzy skupili wzrok na spocie Stowarzyszenia. Algorytm wykrywał moment zwrócenia uwagi na spot i decydował o aktywowaniu odliczania, które było widoczne na ekranie. Jeśli pieszy patrzył na telebim przez 5 sekund, wyświetlany spot zmieniał się, pokazując naprawdę najpiękniejsze wnętrza. Wnętrza, które otworzyły się na pomoc wszystkim dzieciom w potrzebie.
Akcja jest ukłonem dla tych, którzy już pomogli, lecz także przypomina, że każde dziecko zasługuje na pomoc, niezależnie od tego kim jest i skąd pochodzi.
„Najpiękniejsze wnętrza 2022” to wyraz ogromnego uznania dla wszystkich, którzy otworzyli swoje serca dla tych, którzy znaleźli się w bardzo trudnej lub zagrażającej życiu sytuacji. Pokazujemy w niej historie dzieci zagrożonych biedą, wojną, prześladowaniami, które wśród Polek i Polaków odnalazły bezpieczeństwo i pomoc ponad podziałami. To właśnie ten, pozbawiony uprzedzeń wymiar pomocy powinien nam towarzyszyć na co dzień
– opowiada Zeinab Hashmat ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.
W ramach kampanii utworzona została strona internetowa www.najpiekniejszewnetrza2022.pl, na której można poznać historie bohaterów kampanii: Maszy, Saszy, Kacpra, małej Aleen wraz z rodzicami, Krzysztofa oraz Michaela, Justice, Godelive, Ivonny i ich babci. Znajduje się tam również formularz do zapisu klasy na zajęcia w ramach programu #JestemzSOS. Za koncepcję oraz realizację kampanii Najpiękniejsze Wnętrza 2022 odpowiada agencja reklamowa VMLY&R, która wspiera SOS Wioski Dziecięce od ponad 6 lat. Zdjęcia wykorzystane w komunikacji wykonał Karol Grygoruk – fotograf i antropolog wizualności skupiający się na tematyce fotografii zaangażowanej społecznie i od wielu lat współpracujący z organizacjami pozarządowymi. Sesję zdjęciową skoordynował dom produkcyjny Shootme Visual Artists.