Ekrany wsparciem dla Ukrainy
24 lutego 2022 roku obudziliśmy się w zupełnie innej rzeczywistości. I choć każdy taki konflikt budzi moralny sprzeciw, to rosyjska napaść na Ukrainę, dotyka nas w sposób szczególny. Bo dotyczy bardzo bliskiego nam kraju.
W ciągu ostatnich lat Ukraińcy stali się częścią naszego społeczeństwa. Gdy nasi sąsiedzi, współpracownicy, koledzy i koleżanki, a także ich rodziny i przyjaciele, mierzą się niespotykaną agresją, nie pozostajemy obojętni. Udostępniamy nasze ekrany, aby przekazywać ważne informacje, wspomagać informowanie przyjeżdżających Ukrainek i Ukraińców, a także dodawać im otuchy.
Ważne informacje na ekranach na dworcach kolejowych
W niedzielę wieczorem Straż Graniczna poinformowała, że liczba osób, która uciekła z Ukrainy do Polski, przekroczyła milion. Znaczna część uchodźców przemieszcza się po Polsce pociągami. Dlatego, aby wspomóc informowanie przyjeżdżających do Polski obywateli Ukrainy, udostępniliśmy nasze ekrany na dworcach kolejowych. Wskazujemy najbliższy punkt informacyjny, numer lokalnej infolinii i podajemy inne ważne informacje, które są na bieżąco aktualizowane.
Akcja dotyczy największych polskich dworców (m.in. Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Kraków Główny, Poznań Główny).
Walka z nieuczciwymi taksówkarzami w Warszawie
Nieuczciwi przewoźnicy podszywają się pod licencjonowanych taksówkarzy i zawyżają ceny kursów. Wykorzystują przyjeżdżających uchodźców, żądając za kilkuminutowy kurs nawet po 1200-1500 zł – poinformowali nas przedstawiciele stołecznego Ratusza. Niezwłocznie udostępniliśmy nasze ekrany na dworcach w Warszawie i wyświetlamy spot, w którym zwracamy uwagę przyjezdnych na kluczowe kwestie związane z podróżowaniem taksówkami w języku ukraińskim.
Wskazujący cechy charakterystyczne licencjonowanej taksówki – m.in. oznaczenia samochodu, widoczny taryfikator. W spocie podawany jest również numer, gdzie można zgłosić tego rodzaju przypadki. Emisja spotu ma uchronić/ostrzec potencjalnych klientów przed nieuczciwymi przewoźnikami wykorzystującymi obecną sytuację do świadczenia usług niezgodnie z obowiązującymi przepisami.
Akcja dotyczy ekranów na dworcach w Warszawie (Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Śródmieście). Spot przygotowało Miasto Stołeczne Warszawa i Zarząd PKP.[vc_empty_space empty_h=”0″]
Kampania informacyjna Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Zarówno osoby prywatne, firmy, jak i instytucje publiczne zaangażowały się w pomoc Ukrainie. Inicjatorzy zbiórek podkreślają, że niezwykle istotne jest skoordynowanie akcji pomocowych i wspieranie zweryfikowanych zbiórek.
Sprawdzone listy zweryfikowanych zbiórek można znaleźć m.in. na stronie przygotowanej przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów – pomagamukrainie.gov.pl, za pośrednictwem której ma być organizowana pomoc. Strona działa w języku polskim i ukraińskim. Można zgłaszać na niej gotowość do niesienia pomocy oraz zapotrzebowanie na nią.
Kampania jest widoczna na ekranach na dworcach i kasach biletowych PKP Intercity w całej Polsce.
Słowa wsparcia dla Ukrainy na ekranach w całej Polsce
Nieprzerwanie od 24 lutego w sieci ponad 20 000 naszych ekranów w całej Polsce wyświetlamy również film ze słowami wsparcia dla naszych sąsiadów. Wyrazy solidarności nie odeprą wojsk ani nie powstrzymają kul, ale wierzymy, że słowa mają znaczenie. Dlatego, aby dodać otuchy przebywającym w naszym kraju Ukrainkom i Ukraińcom emitujemy krótki film ze słowami wsparcia po polsku i ukraińsku: „Siostry i bracia, Ukraińcy! Jesteśmy z Wami – Slava Ukrajini!”.
Spot emitowany jest na ekranach w całym kraju – przy najbardziej uczęszczanych drogach, dworcach kolejowych, lotniskach i centrach handlowych. To wspólna, spontaniczna akcja redakcji naTemat.pl i Screen Network – operatora sieci ekranów reklamowych.
Akcję uzupełnia artykuł redakcji naTemat.pl, który można przeczytać tutaj.