IPG Mediabrands stawia na Programmatic Digital Out of Home
Na ekranach Digital Out of Home należących do firmy Screen Network pojawiły się kampanie klientów agencji mediowych Initiative i UM (IPGMediabrands) realizowane w modelu programatycznym. Opracowane rozwiązanie techniczne umożliwia automatyczne zarządzanie kampanią reklamową, co pozwala na optymalizację i personalizację przekazu reklamowego w czasie rzeczywistym. Dzięki temu proces zakupu reklamy jest szybszy, bardziej elastyczny i bardziej wydajny.
Programmatic DOOH rozwija się niezwykle dynamicznie. W krajach takich jak Stany Zjednoczone przekroczył już 10% udziału w wydatkach na Digital OOH. Trend wchodzi właśnie na szeroką skalę do Polski, a jego efektem jest współpraca pomiędzy firmami z grupy IPG Mediabrands, Polsat Media Ad Screen oraz Screen Network – właściciela sieci 20 000 ekranów reklamowych zlokalizowanych w centrach miast, przy najbardziej ruchliwych arteriach komunikacyjnych, na dworcach kolejowych, lotniskach, w centrach handlowych, salonach prasowych czy siłowniach.
Reklama w modelu Programmatic na ekranach DOOH daje reklamodawcom pełną kontrolę nad procesem zakupu i emisji reklam. Umożliwia automatyczne zarządzanie kampanią reklamową, co pozwala na optymalizację i personalizację przekazu w czasie rzeczywistym. Kupujący może włączać i wyłączać reklamę w dowolnym momencie, modyfikować listę nośników wykorzystywanych w kampanii, a także na bieżąco zmieniać częstotliwość wyświetlania spotu i godziny jego emisji dopasowując treści reklamowe do preferencji i zainteresowań odbiorców na podstawie danych analitycznych. Dzięki temu reklamy są bardziej efektywne i zwiększa się szansa na zainteresowanie oglądających.
Kampanie realizowane są za pośrednictwem platformy Adform Flow w modelu Programmatic Guaranteed. Jednostką rozliczeniową jest znany z reklamy digitalowej CPM. Adform Flow jest niezależną i całkowicie zintegrowaną platformę technologiczną pozwalającą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników biznesowych. Platforma pozwala na prowadzenie kampanii zarówno w kanale offline, jak i online z dostępem do wszystkich statystyk w jednym miejscu co umożliwia lepsze zrozumienie zachowań odbiorców i skuteczniejsze dotarcie do nich z przekazem reklamowym.
– Reklama programatyczna na ekranach Digital OOH to stosunkowo nowy trend, ale cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Pierwsze kampanie w tym kanale wprowadziliśmy jako pierwsza sieć DOOH w Polsce już w roku 2017, ale dopiero teraz widzimy popularyzacje tego rodzaju zakupu powierzchni. Reklama Digital OOH w modelu Programmatic daje klientowi szereg benefitów. Po pierwsze: automatyzacja i uproszczenie procesu zakupu. W przeciwieństwie do tradycyjnego sposobu, który wymaga długiego i procesu planowania, reklama programatyczna daje kupującemu pełną swobodę. Po drugie, umożliwia dostosowanie treści reklamowych do preferencji i zainteresowań odbiorców na podstawie danych analitycznych. Po trzecie, pozwala na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszym i samochodowym.
– opowiada Damian Rezner, Dyrektor Operacyjny Screen Network.
– Jako pierwsi w Polsce zrealizowaliśmy szerokozasięgowe kampanie DOOH w modelu Programmatic dla naszych klientów, wykorzystując zarówno rosnącą dostępność nowoczesnych nośników, jak i możliwości elastycznego zarządzania kampaniami. To zalety, dzięki którym segment DOOH coraz dynamiczniej się rozwija i nasze prognozy – zarówno dotyczące polskiego rynku, jak i globalnego – wskazują, że w najbliższych latach nakłady na niego będą systematycznie rosły.
– mówi Eryk Sapkowski, Addressable Marketing Manager odpowiedzialny za wdrożenie nowego rozwiązania w agencjach grupy IPG Mediabrands.